FAQ

Ik ben een klant van www.burda-style.nl vóór 30-05-2022

Waarom een nieuwe website?

Wij zijn de officiële uitgever van het Nederlandstalige burda-tijdschrift, maar we zijn in de eerste plaats een team van naaifans die enthousiast zijn over alle creatieve hobby’s.

Op de nieuwe website vindt u:

  • - pdf patronen 
  • - tijdschriften en abonnementen
  • - redactionele artikelen 
  • - video-tutorials

En vergeet niet - u kunt ons ook op social media volgen:

  • Facebook-pagina: met de laatste nieuwtjes rondom de mode en tijdschriften
  • - YouTube: de video-tutorials om onze patronen te naaien 
  • Instagram: foto’s uit onze tijdschriften

Waar zijn mijn bestellingen van de vorige burdastyle.nl?

De oude website burda-style.nl was ontwikkeld in het jaar 2018 en was in technisch opzicht verouderd. Maar de website functioneerde nog wel. Maar er werden geen technische updates meer uitgevoerd, waardoor de databank verouderd raakte. Ondanks al onze inspanningen om alle gegevens te behouden en te herstellen, is het ons niet gelukt om de volledige bestelgeschiedenis en andere aspecten van uw account te exporteren.

Uw pdf patronen vindt u in uw nieuwe klantenaccount. Als dit niet het geval is, kunt u het beste via het contactformulier contact met ons opnemen.

In mijn account staan producten opgesomd, maar dat zijn niet de juiste producten

De oude website burda-style.nl was ontwikkeld in het jaar 2018 en was in technisch opzicht verouderd. De website functioneerde nog wel, maar niet meer geüpdatet. De technische structuur van de databank was verouderd en verhinderde dat wij uw bestelgeschiedenis konden exporteren.

Ondanks al onze inspanningen om alle gegevens te behouden en te herstellen, hebben wij alleen zichtbare informatie kunnen herstellen.

ALGEMENE VRAGEN

Wat is burda style?

Burda style is niet alleen een modetijdschrift, het is meer! Het team achter burda style heeft als doel het zelf kleding naaien door te geven aan de volgende generatie van modedesigners, hobbynaaisters, DIY-fans en alle liefhebbers die graag met naaien iets creatiefs willen maken.
Lees dit:

  • Het gebruik van de website is onderhevig aan de algemene gebruikersvoorwaarden
  • De FAQ (veelgestelde vragen) dient alleen ter ondersteuning

Hoe kan ik een burda-tijdschrift kopen?

U kunt de burda-tijdschriften in de winkel kopen of via deze website online bestellen!

Hoe kan ik mijn account laten verwijderen?

Als u uw account wilt laten verwijderen, neemt u a.u.b. contact met ons op. Wij zullen er dan voor zorgen dat dit gebeurt. Houd er rekening mee dat alle pdf patronen in uw account verdwijnen na verwijdering van het account. Daarom adviseren wij deze van tevoren te downloaden.

Ik zoek een bepaald tijdschrift of naaipatroon. Hoe vind ik dat?

  • via de categorieën en filters 
  • via de zoekfunctie 

Voorbeeld: u zoekt een patroon, bv. Tricot T-shirt 128 | 01/19

  • U kunt via de categorie Topjes & shirts zoeken of u kunt de filter op het jaar en de maand instellen 
  • U kunt bij de zoekfunctie 1280119 (nummer patroon + maand + jaar aan elkaar geschreven) invullen

Hoe lang duurt het om een antwoord te krijgen van de klantenservice?

Wij proberen altijd alle vragen zo snel mogelijk te beantwoorden. Het streven is om binnen 24 uur een antwoord te geven, maar dit kan door omstandigheden langer duren, bijvoorbeeld vanwege weekend, vakanties of een groot aantal aanvragen.

Ik zoek een oud nummer. Waar kan ik dat vinden?

Alle nummers die nog te koop zijn, vindt u op de website. Als een tijdschrift uitverkocht is, wordt dit niet opnieuw gepubliceerd. Tijdschriften die niet meer op de website staan, worden dus niet meer opnieuw gepubliceerd.

Wanneer komt het volgende nummer of een extra nummer uit?

Wij kunnen u graag nadere informatie geven. Neemt u via het contactformulier contact met ons op.

ACCOUNT EN PERSOONLIJKE GEGEVENS

Hoe kan ik me registreren?

U kunt zich gratis registreren! Dit gaat heel snel en makkelijk. Klik op het symbool voor de klant en volg de instructies op. Nadat u zich heeft geregistreerd, ontvangt u een bevestigingsmail. Als u geen mail heeft ontvangen, adviseren wij in de spam-map te kijken.

Hoe kan ik mijn contactgegevens wijzigen?

Om uw persoonlijke gegevens aan te passen, logt u in bij uw account. Ga dan naar het onderdeel persoonlijke gegevens en pas deze aan.

Hoe kan ik een verlanglijstje maken?

Nadat u zich heeft geregistreerd, kunt u ook een verlanglijstje maken door er producten aan toe te voegen.

Hoe doe je dit? Op de pagina van het betreffende product klik je op het hartje. Om te kijken wat er allemaal op uw verlanglijstje staat, klikt u in het menu bovenaan op het hartje.

Waar kan ik de rekening downloaden?

Als u een kopie van de rekening van een bestelling wilt hebben, logt u in bij uw account. Kies op een bestelling en dan op ‘Download mijn rekening’

PDF PATRONEN

Ik heb mijn bestelde patroon nog niet ontvangen. Wat moet ik doen?

Als u een pdf patroon heeft besteld en betaald, vindt u het pdf patroon in uw account onder het kopje ‘Mijn download patronen’.

Opgelet: dit patroon wordt dus niet per mail gestuurd! Als u bij uw account inlogt, kunt u de files van het pdf patroon downloaden door er op te klikken.

OPMERKING: Wij adviseren een gekocht pdf patroon op uw computer te downloaden, zodat u er altijd over kunt beschikken. Wij kunnen namelijk niet voor garanderen dat het bewaard blijft, als de website door welke omstandigheden dan ook gecrasht is.

Ik wilde geen pdf patroon bestellen. Wat moet ik doen?

Alle patronen die via onze website aangeboden worden, zijn pdf patronen, dit zijn patronen die door de klant gedownload en geprint kunnen worden. Het gaat hier dus niet om een kant-en-klaar-patroon! De pdf patronen worden niet per mail verstuurd! Dat het om een pdf patroon gaat, herkent u aan het symbool voor een pdf.

Via de volgende link kunt u een filmpje bekijken hoe het patroon geprint en uitgeknipt wordt. Daaronder staat ook uitgebreid stap voor stap uitgelegd hoe dit in zijn werk gaat : https://www.burdastyle.nl/tuto-download-patronen.

Als u zelf geen printer heeft, kunt u de pdf file op een usb-stick plaatsen. Gebruik de usb-stick om bij iemand anders of in een copyshop de pdf op A4-formaat te printen.

Ik denk dat er een fout in het patroon zit. Wat moet ik doen?

U kunt via het contactformulier contact met ons opnemen. Vergeet niet het modelnummer door te geven. Stuur eventueel foto’s of een screenshot.

Hoe kan ik een pdf patroon teruggeven en vergoed krijgen?

Een restitutie van het bedrag dat voor een pdf patroon werd betaald, is alleen in uitzonderlijke gevallen mogelijk. Dergelijke gevallen zijn: als de pdf niet gedownload kan worden, als de pdf niet compleet is, als de file om de een of andere reden beschadigd is. Bovendien kan een restitutie eventueel verleend worden, als een van de volgende gevallen optreedt:

  • - U heeft uw eerste bestelling op onze website geplaatst, maar wist niet dat het om een pdf patroon ging dat gedownload en geprint moet worden en u heeft het patroon nog niet gedownload.
  • - U heeft hetzelfde patroon al een keer eerder besteld.

Neem via het contactformulier met ons contact op.

Als het om een technisch probleem gaat, graag zo veel mogelijk details vermelden:

  • - het mailadres waarmee de bestelling werd geplaatst
  • - de naam van het betreffende patroon
  • - de datum waarop het patroon besteld werd
  • - een omschrijving waarom u niet tevreden bent met de aankoop van dit patroon en waarom u het bedrag vergoed wilt krijgen
  • - een screenshot van een foutmelding
  • - het type browser dat u gebruikt

Hoe kan ik erachter komen of het pdf patroon in de juiste afmeting geprint wordt?

Als u het pdf patroon wilt printen, moet u eerst controleren of de instellingen van de printer goed afgesteld zijn. Zoek de pagina waarop een vierkant van 10 x 10 cm afgebeeld staat. Print deze pagina en controleer of de zijkanten precies 10 cm lang zijn. Zo ja, dan kunt u alle pagina’s printen. Zo nee, dan de instellingen van de printer aanpassen.

Moet ik naden en zoom aanknippen?

De burda-patronen zijn in de regel zonder naden en zoom getekend. Bij sommige patronen zijn wel naden en zoom inbegrepen. Lees daarom de informatie over de naden en zomen in de beschrijving van het model.

Welke Burda-maat moet ik kiezen?

De burda-maten zijn afgestemd op de lichaamsmaten in de burda-maattabel. Deze zijn niet vergelijkbaar met confectiematen.

Wij adviseren altijd eerst uw eigen lichaamsmaten op te nemen en deze met de maten in de burda-maattabel te vergelijken, zodat u de patroonmaat voor uw model kunt kiezen!

Mag ik kledingstukken die ik volgens een Burda-patroon heb gemaakt, verkopen?

Volgens de officiële voorwaarden in onze tijdschriften, mogen patronen alleen voor privé doeleinden gebruikt worden en niet voor commerciële doeleinden. Maar als u het tijdschrift of een patroon heeft gekocht en een kledingstuk door een professionele coupeuse voor eigen gebruik laat naaien, dan is dit absoluut geen probleem.

Ik wil uw patronen in mijn winkel verkopen. Wat moet ik doen?

Voor alle commerciële vragen, kun u het beste via het contactformulier contact met ons opnemen.

Welke moeilijkheidsgraad geven de sterren aan?

Dit zijn de moeilijkheidsgraden van de modellen:

  • - *: makkelijk en snel - voor beginnende naaisters 
  • - **: iets moeilijker, vergt iets meer tijd 
  • - ***: uitgebreide naaikennis nodig 
  • - ****: met moeilijke details, de verwerking vergt meer tijd

ABONNEMENT

Ik wil een abonnement op een tijdschrift afsluiten? Hoe doe ik dat?

Ga naar uw login en kies het abonnement dat u af wilt sluiten. Kies het nummer waarmee het abonnement moet beginnen en start de betaalprocedure (100% veilig). U ontvangt een mail om het abonnement te bevestigen.

Met welk nummer begint mijn abonnement?

Als u het abonnement afsluit, kunt u kiezen met welk nummer het abonnement moet beginnen. In de bevestigingsmail zal het eerste nummer van het abonnement vermeld staan.

Als u het verkeerde nummer heeft gekozen, kunt u via het contactformulier contact met ons opnemen.

Opgelet: wij kunnen niet garanderen dat een aanpassing lukt. Als het tijdschrift al vanuit het bedrijf verstuurd werd, kan de wijziging niet meer uitgevoerd worden. Vergeet niet uw abonneenummer en het leveradres te vermelden.

Ik wil mijn abonnement wijzigen. Hoe doe ik dit?

Als u uw abonnement wilt wijzigen, neemt u via het contactformulier contact met ons op. Vergeet niet uw abonneenummer en het leveradres te vermelden.

Ik wil mijn abonnement opzeggen. Wat moet ik doen?

Als u het abonnement via onze website heeft afgesloten, neemt u via het contactformulier contact met ons op. Vergeet niet uw abonneenummer en het leveradres te vermelden.

Als u het abonnement via een andere firma heeft afgesloten, neemt u contact met die firma op.

Mijn bankgegevens zijn gewijzigd. Hoe moet ik dit doorgeven?

Neemt u via het contactformulier contact met ons op om deze wijziging door te geven.

BESTELLING

Mijn bestelling is nog niet geleverd. Waarom niet?

Als uw bestelling na 20 dagen nog niet geleverd is, neemt u het beste via het contactformulier contact met ons op. Vergeet niet het nummer van uw bestelling en het leveradres te vermelden.

Ik ben verhuisd. Hoe kan ik mijn adres veranderen?

Geef via het contactformulier de adreswijziging door. Wij zullen dit dan uitvoeren. Vergeet niet het nummer van uw bestelling en het leveradres te vermelden.